Læring og udvikling
Læring og udvikling
Involverende læring
I Sweco tror vi på, at læring sker på jobbet gennem udfordrende arbejdsopgaver og samarbejde med kolleger og kunder. Derfor har du mulighed for at deltage aktivt i faglige netværk og til at bruge kollegers viden og erfaring i form af sparring, feedback og mentoring.
Som ny medarbejder vil du desuden opleve, hvordan vi tager imod dig fra første arbejdsdag med onboardingkurser og derefter løbende udviklingssamtaler, læringsaktiviteter, workshops og fagdage – uanset om du er nyuddannet eller erfaren.


Karriereudvikling der er skræddersyet til dig
Som medarbejder i Sweco får du mandat til at træffe beslutninger, handle og gøre en forskel. Samtidig giver vi dig støtte til at udvikle dig i netop den retning, der gør, at både du og vi som virksomhed vokser og udvikler os sammen.
Sammen med din leder laver du en udviklingsplan, der understøtter din udvikling, hvad end du er fagspecialist, projektleder, ønsker lederansvar eller noget helt fjerde.
Du drøfter din rolle, dine karriereønsker og din udvikling på fastlagte udviklings- og opfølgningssamtaler sammen med din leder og via den løbende coaching og feedback, som du i øvrigt modtager fra din nærmeste leder i det daglige.
Projektlederudvikling
Hos Sweco ved vi, at vores evne til at lede og levere projekter er afgørende for vores succes. Vores projektledere er nøglen til dette, og derfor prioriterer vi deres fortsatte udvikling højt.
Vi har derfor lanceret uddannelsesforløbet ”Projektledelse i Sweco”, som er baseret på drøftelser med de mest erfarne og succesfulde projektledere i Sweco samt opsamlede erfaringer fra både veleksekverede projekter og problemprojekter. Det betyder, at adfærd og tilgang i projekter er omdrejningspunktet for uddannelsen fremfor træning i systemer og værktøjer.
Alle projektledere og teamchefer skal gennemføre uddannelsen, uanset om de er nye i projektledelse eller er tusindmetermestre.
Lederudvikling i praksis – LUP
Lederudvikling i praksis (LUP) er vores interne lederuddannelse, som har til formål at styrke dig, der skal være leder i Sweco, og sikre at vi har gode ledere, der har værktøjerne til at understøtte god medarbejdertrivsel.
Vi tror nemlig på, at en god leder evner at frigøre det potentiale, som den enkelte medarbejder og det enkelte team rummer. Dermed bidrager du som leder også til at frigøre hele Swecos potentiale. Samtidig skal du drive forretningen succesfuldt – på den korte og den lange bane med både daglig drift og løbende udvikling for øje. Det er ikke let, og derfor prioriterer vi videreudvikling af vores ledere højt og har gjort det obligatorisk som teamleder at deltage på lederuddannelsens fem moduler.