Læring og udvikling
Læring og udvikling
Involverende læring
I Sweco tror vi på, at læring sker på jobbet gennem udfordrende arbejdsopgaver og samarbejde med kolleger og kunder. Derfor har du mulighed for at deltage aktivt i faglige netværk og til at bruge kollegers viden og erfaring i form af sparring, feedback og mentoring.
Som ny medarbejder vil du desuden opleve, hvordan vi tager imod dig fra første arbejdsdag med onboardingkurser og derefter løbende udviklingssamtaler, læringsaktiviteter, workshops og fagdage – uanset om du er nyuddannet eller erfaren.
Karriereudvikling der er skræddersyet til dig
Som medarbejder i Sweco får du mandat til at træffe beslutninger, handle og gøre en forskel. Samtidig giver vi dig støtte til at udvikle dig i netop den retning, der gør, at både du og vi som virksomhed vokser og udvikler os sammen.
Sammen med din leder laver du en udviklingsplan, der understøtter din udvikling, hvad end du er fagspecialist, projektleder, ønsker lederansvar eller noget helt fjerde.
Du drøfter din rolle, dine karriereønsker og din udvikling på fastlagte udviklings- og opfølgningssamtaler sammen med din leder og via den løbende coaching og feedback, som du i øvrigt modtager fra din nærmeste leder i det daglige.
Dine udviklingsmuligheder
I Sweco tilbyder vi en række interne uddannelses- og udviklingsprogrammer til vores medarbejdere.
Projektakademiet
I Sweco har vi udviklet vores helt eget uddannelses- og udviklingsprogram – Projektakademiet, samler vores uddannelsestilbud rettet mod projektorganisationen herunder en projektlederuddannelse.
På vores projektlederuddannelse kan du, som fagprojekt- eller projekteringsleder i Sweco, opdatere dine færdigheder med fx konkrete planlægningsværktøjer og få gode råd til – og sparring om ledelse af projektgrupper, personligt lederskab og styring af projekters fremdrift. Du tager uddannelsen på hold kun bestående af Sweco-medarbejdere. Det giver dig samtidigt et godt netværk blandt dine projektlederkolleger i Sweco.
Udover projektlederuddannelsen kan du i projektakademiet deltage på moduler om fx projektøkonomistyring, kontrakt- og forsikringsforhold og projekteringslederens rolle.
Lederudvikling i praksis – LUP
Lederudvikling i praksis (LUP) er vores interne lederuddannelse, som har til formål at styrke dig, der skal være leder i Sweco, og sikre at vi har gode ledere, der har værktøjerne til at understøtte god medarbejdertrivsel.
Vi tror nemlig på, at en god leder evner at frigøre det potentiale, som den enkelte medarbejder og det enkelte team rummer. Dermed bidrager du som leder også til at frigøre hele Swecos potentiale. Samtidig skal du drive forretningen succesfuldt – på den korte og den lange bane med både daglig drift og løbende udvikling for øje. Det er ikke let, og derfor prioriterer vi videreudvikling af vores ledere højt og har gjort det obligatorisk som teamleder at deltage på lederuddannelsens fem moduler.