0 af 0 for ""

Digitale Løsninger

Digital affaldshåndtering

Digitale løsninger til affaldshåndtering

Swecos IT-løsning til affaldshåndtering, RenoWeb, er den samlede løsning til at håndtere og administrere kommunale affaldsindsamlingsordninger.

RenoWeb og det tilhørende vognmandssystem RenoTrack er samtidig blandt vores største IT-løsninger inden for teknik- og miljøområdet.

RenoWeb løsningen er modulopdelt og indeholder mange forskellige systemindstillinger. På den måde kan løsningen skræddersys til jeres ønsker og behov.

Udover RenoWeb tilbyder vi også rådgivning om og implementering af affaldssensorer, der optimerer affaldsindsamling.

RenoWeb

Kommunikation er det bærende element i RenoWeb, der effektivt hjælper med at håndtere indsamling af affald i en kommune eller virksomhed.

RenoWeb samler og håndterer alle relevante processer ved affaldsindsamling – f.eks. registrering af affaldstømning, styring af materiel, aftaler med den enkelte husstand og afregning af de ydede services.

I RenoWeb har I bl.a. mulighed for at håndtere borgerhenvendelser hurtigt og effektivt i forbindelse med afhentning af alle sorteringer af affald, der findes i kommunen.

RenoTrack

RenoWebs vognmandssystem, RenoTrack, automatiserer, optimerer og afvikler jeres kommunes indsamling af affald og genbrug.

Med RenoTrack har I hele tiden overblikket over den aktuelle affaldsindsamling via et brugervenligt kontrolcenter.

RenoTrack styrer tømningsregistreringen og leverer data til RenoWeb, så I kan følge fremdriften på den enkelte vogn.

Programmet skaber overblik i tømmeordningen og benytter information i RenoWeb – adresser, materiel og tømmedage – til at oprette digitale kørelister.

Det understøtter desuden kommunikationen mellem den kommunale driftsleder, kørselslederen og chaufføren hos renovatøren.

Sweco har monteret 450 intelligente sensorer i Rudersdal kommunes affaldsspande. Det gør det muligt at effektivisere driften, idet sensorerne giver besked, når affaldsspandene skal tømmes.

Affaldssensorer

Få optimeret affaldsindsamlingen og borgerservicen ved brug af en niveausensor fra Sweco. Ved at montere sensorer i affaldsspande indsamles data om mængden af affald i en affaldsbeholder, der sendes til driftsenhedens system.

På den måde kan kommunens driftspersonale tilrettelægge tømning af de enkelte affaldsbeholdere efter det reelle behov frem for efter skemalagt drift.

Det sparer tid, ressourcer og kørsler – og giver en renere kommune.

Anders Krøjmand Humle

Anders Krøjmand Humle

Produktchef og Teamleder, Waste Management
Lea Taggaard

Lea Taggaard

Salgschef og Teamleder, Technology Solutions and Services

Vil du høre nærmere om Digital Affaldshåndtering?

Ønsker du at vide mere om – eller indhente et konkret tilbud på – vores løsninger for digital affaldshåndtering? Udfyld vores kontaktformular, og vi vender tilbage til dig. Vi kan også kontaktes telefonisk på 4348 6197.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.