Sweco søger en relationsskabende Chef til teamet, der rådgiver vores kunder indenfor drift af eksisterende bygninger
Sweco har sat fokus på eksisterende byggeri og ønsker at hjælpe vores kunder med at udvikle og drifte deres ejendomme. Vi er Europas førende arkitekt- og ingeniørvirksomhed og sammen med vores kunder skaber vi løsninger, der adresserer urbanisering og digitalisering og gør vores samfund mere bæredygtigt.
Din rolle | Ansvar – udvikling – kunder
Vi søger en Chef til Driftsherrerådgivning til vores kontor i Ørestad, som vil stå i spidsen for et team der leverer rådgivningsydelser indenfor bygningsdrift og bygningsfysik, samt ydelser i forbindelse med vedligeholdelses- og transformationsprojekter for kommuner, private ejendomsejere, halvoffentlige ejendomsejere og regioner.
Vi ønsker, at du og dit team altid har fokus på, at kunden er tilfreds og fortsat ønsker at samarbejde med os, men også at flere kunder efterspørger vores ekspertise.
Du må meget gerne have interesse i, sammen med dit team at definere og udvikle ydelser, der understøtter udviklingen indenfor fremtidens bygningsdrift.
Dine spændende ansvarsområder
Du bliver ansvarlig for teamets performance både hvad angår økonomi (P&L), kompetencer, ressourcer, kvalitet i ydelser og opgaveportefølje.
Som Chef kommer du også til at stå i spidsen for teamets udvikling og skal også forvente, at du ønskes at deltage i udviklingsarbejde på tværs af forretningsområdet.
Du bliver selvfølgelig også ansvarlig for at deltage aktivt i ledergruppen og bidrage til forretningsområdets strategi.
Dit team | Driftsherrerådgivning – faglighed – relationer
Dit team består lige nu af 11, ud over at være søde, engagerede og dygtige medarbejdere. Der er på forskelligt erfaringsniveau og med uddannelser som bygningskonstruktør, ingeniør og maskinmester. Opgaverne i teamet består primært i bygningssyn, vedligeholdelsesplaner, bygningsfysik, projekt- og byggeledelse, AMK, fagtilsyn og generelle tilsynsopgaver.
Teamet har et stærkt fagligt fællesskab, hvor erfarings- og vidensdeling er i fokus. Teamet samarbejder og supplerer hinanden godt, tonen er uformel, og det sociale har høj prioritet.
Dine opgaver kommer til at være fordelt på:
- 30 – 40 % Ledelsesopgaver, herunder personaleledelse og styring af teamets performance
- 30 – 40 % Udvikling af teamets strategi samt salg og udvikling af opgave- og kundeporteføljen
- 30 – 40 % Egne ydelser, der kan hjælpe vores kunder.
Du motiveres af at skabe tillid og trivsel mellem dig, medarbejdere, kollegaer og kunder.
Det vil også hjælpe dig, hvis du har et godt øje for økonomi- og projektstyring, kan omsætte kundernes behov og forstår den enkelte medarbejders udviklingsmuligheder.
Du er lykkes i stillingen:
Når du indenfor de første 3 måneder har dannet en fortrolig relation til dine medarbejdere og kan gennemføre standardiseret økonomi- og projektopfølgning.
De næste 3 til 6 måneder har igangsat proces for teamets strategi og retning, har være ansvarlig for dit første tilbud og bidrager til forretningsområdets strategiproces.
Efter det første halve år og på den lange bane lykkes du med at etablere relationer til kunder og kollegaer, der skaber fundamentet for implementering af teamets strategi og teamets ydelser.
Driftsherrerådgivning en del af noget større
Driftsherrerådgivning er en del af forretningsområdet Udvikling og drift, der også består af andre teams, hhv. Commissioning, Strategi, bæredygtighed & Energi samt Teknisk bygherrerådgivning. Vi er ca. 40 kollegaer, der understøtter kundernes eksisterende bygninger fra strategi til drift.
Du bliver en del af ledergruppen for forretningsområdet Udvikling og Drift, sammen med 3 andre chefer og jeres direktør, Britta Nissen. I ledergruppen hjælper vi hinanden, tonen er uformel og vi arbejder sammen om vores forretningsområdes trivsel og udvikling.
Din profil og kompetencer
Du har skarpe samarbejds- og kommunikationsevner, som du forstår at gøre brug af over for både medarbejdere, kunder, samarbejdspartnere og kolleger. Du finder glæde i at arbejde i et kommercielt tænkende miljø, hvor der er tempo og masser af skiftende arbejdsopgaver – men hvor vi også værner om hinanden.
Vi forventer, at du har en længerevarende akademisk uddannelse og har haft erfaring som afdelingsleder/chef hos f.eks. en rådgiver-, drifts-, entreprenør-, eller bygherreorganisation, samt kan genkende ovenstående opgaver.
Om Britta, din nye leder | Begejstring – tillid – holdindsats
Som leder vil jeg give dig plads til, at du varetager dine opgaver med ansvarlighed. Jeg vil kunne give dig faglig og ledelsesmæssig sparring, da jeg selv har erfaring med dit område.
Jeg drives af begejstring for mennesker og har tillid til, at vi sammen leverer det bedste for medarbejdere og kunder.
Hvad kan vi tilbyde
Ud over frokostordning, sundhedsforsikring, pension, telefon og IT-udstyr tilbyder vi:
- Fleksibilitet i planlægningen af dine opgaver – det betyder for eksempel, at du har mulighed for at arbejde hjemmefra,
- Lederudviklingsprogram (LUP) – så du kommer godt i gang med at skabe et stærkt internt netværk
- Fri parkering i vores p-kælder og elevator lige til din kontorplads
- Fysioterapi og massage – hvis det har interesse
- Sundhedssikring – børn er dækket automatisk
Kan du se dig selv som en del af Sweco
Så skynd dig at sende os dit og CV og andre relevante dokumenter på linket forneden. Vi inviterer til samtaler løbende, så sørg for at ansøge hurtigst muligt og senest den 29. oktober 2023.
Har du spørgsmål til jobbet, så er du meget velkommen til at kontakte Afdelingsdirektør Britta Nissen på mail: britta.nissen@sweco.dk eller tlf. nr.: 42821295
Transforming Society Together
Sweco er Europas førende arkitekt- og ingeniørvirksomhed. Vi planlægger og designer fremtidens byer og samfund. Sammen med vores kunder skaber vores arkitekter, ingeniører og andre eksperter løsninger, der adresserer urbanisering og digitalisering og gør vores samfund mere bæredygtigt.
Hos Sweco i Danmark får du 1.500 kolleger. I Europa er vi i alt 21.000 eksperter, der hvert år løser opgaver i 70 lande over hele kloden.