Development Manager med fokus på ledelse og softwareudvikling til København
Vi søger en dygtig og ambitiøs Development Manager, som brænder for både softwareudvikling og ledelse. Som Development Manager vil du spille en vigtig rolle i at sikre, at vores teams har de rette udviklingskompetencer og at der opbygges effektive arbejdsprocesser og en god teamkultur.
I Sweco bliver du en del af divisionen Digital drift & forvaltning, hvor du får ca. 130 engagerede og kompetente kollegaer. Vi er funderet i teknologien, og vores vigtigste opgave er at forstå kundernes behov og omsætte deres ønsker til digitale løsninger. Det gør vi ved at bringe gennemtænkte, smarte og intuitive løsninger ind i markedet, som derved bidrager vi til mere bæredygtige byer, bedre klima og renere miljø.
Teamleder til udvikling af standard softwareprodukter i softwareafdelingen
Stillingen er placeret i vores softwareafdeling, som både udvikler standard softwareprodukter og kundespecifikke IT-løsninger. Du vil få ansvaret for to af vores pt. fire udviklingsteams, der står for udviklingen vores standard softwareprodukter. Dine primære opgaver vil være at sikre høj kvalitet i både software og teamledelse samt at motivere og udvikle dine teams. Du vil også have ansvaret for at skabe et positivt arbejdsmiljø og fremme samarbejde både i teamet og med andre interessenter. Du vil facilitere tværgående samarbejde mellem udviklere og andre relevante interessenter i forums (guilds), og du vil eksekvere på både produkt- og teknologistrategier.
Dine ansvarsområder vil omfatte:
- Sikre de rette udviklingskompetencer i teamet
- Sikre at medarbejderne har de nødvendige færdigheder og ressourcer til at udføre deres arbejde effektivt
- Evne til at give retning, sætte klare mål og følge op på medarbejdernes præstation og udvikling
- Stræbe efter kontinuerlig forbedring af arbejdsprocesser, kvalitet og produktivitet
- Ansvaret for at følge best practices inden for softwareudvikling og sikring af, at koden er af høj kvalitet
- Opbygge robusthed i teamet for at undgå flaskehalse
- Skabe et positivt arbejdsmiljø og fremme samarbejde
- Facilitere tværgående samarbejde i forums (guilds)
- Eksekvere både produkt- og teknologistrategier
- Opstille en agil rapporteringsproces (fremdrift, effektivitet, medarbejdertilfredshed mv)
Erfaren leder med stærk teknisk baggrund i softwareudvikling
Vi leder efter en kandidat, som er i stand til at rekruttere tekniske profiler og har teknisk knowhow – og som kan bistå medarbejderne i deres problemstillinger og sikre, at de når deres mål og deadlines. Du skal have mindst 5 års erfaring med ledelse af udviklingsteams og skal være i stand til at håndtere flere opgaver samtidigt. Derudover vil det vægtes positivt med erfaring indenfor KPI/OKR og/eller Continuous integration/Deployment/Testing.
Hertil:
- Erfaring med personaleledelse og udviklingsteknik
- Stærk teknisk baggrund inden for softwareudvikling
- Erfaring med agil udviklingsmetodik
- God til at kommunikere og samarbejde på tværs af teams
- Evne til at motivere og lede et team til succes
Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling i en virksomhed, som er i vækst og har ambitioner om at være førende inden for softwareudvikling. Denne stilling er placeret i København.
Interesseret?
Hvis du vil vide mere om stillingen eller Sweco som arbejdsplads, kan du kontakte Afdelingschef for Software, Digital drift og forvaltning Lea Taggaard på tlf. 2023 7393 eller lea.taggaard@sweco.dk.
Brug linket for at sende din ansøgning og CV med relevante dokumenter i dag eller senest d. 30. december 2023. Vi modtager ikke ansøgninger på mail.
Transforming Society Together
Sweco er Europas førende arkitekt- og ingeniørvirksomhed. Vi planlægger og designer fremtidens byer og samfund. Sammen med vores kunder skaber vores arkitekter, ingeniører og andre eksperter løsninger, der adresserer urbanisering og digitalisering og gør vores samfund mere bæredygtigt.
Hos Sweco i Danmark får du 1.500 kolleger. I Europa er vi i alt 21.000 eksperter, der hvert år løser opgaver i 70 lande over hele kloden.