Business controller til forretningsområde i vækst
Brænder du for at arbejde i en virksomhed, der gør en forskel – og har du lyst til at gøre en forskel?
Som business controller i Intelligent Society (INS) bliver du højre hånd til vores finance manager. Igennem det tætte samarbejde med divisionsledelsen og forretningen skal I sammen optimere og udvikle divisionens finansielle rapportering og styring. INS er en af fire divisioner i Sweco Danmark, og har flere forretningsområder, hvor der er et stort vækstpotentiale, så du bliver en del af en division med fart på og høj grad af professionalisme og engagement.
Brug din faglighed og kom tæt på forretningen
I tæt samarbejde og sparring med divisionens finance manager får du selvstændigt ansvar og råderum i rollen og god mulighed for at præge udviklingen af divisionens rapporterings- og vidensniveau. Du vil få relationer ind i vores centrale økonomi- og regnskabsfunktion såvel som ud til alle business unit managers, teamledere og projektledere. Hvis du er det rigtige match til stillingen, er det bl.a. fordi du har styr på tingene og motiveres af at skabe resultater samt kommunikere med kolleger på alle niveauer i organisationen, og i særdeleshed til ledere i et kommercielt- og resultatorienteret miljø.
Vi forestiller os, at du bl.a. kommer til at få følgende ansvarsområder og opgaver:
- Økonomisk styring og rapportering, herunder ansvar for en korrekt og retvisende måneds-, kvartals-, og årsrapportering for divisionen (i samarbejde med finance manager) samt udarbejdelse af finansielle analyser og business cases
- Løbende opfølgning på divisionens projektportefølje, herunder aktiv deltagelse i projektgennemgange på forretningskritiske projekter
- Løbende opfølgning på udenlandske aktiviteter, herunder flere udenlandske datterselskaber og internationale projekter
- Forbedring af rapporteringsværktøjer (Power BI)
- Fungere som sparringspartner for business unit managers ift. forretningsspecifikke problemer
- Udarbejdelse af budgetter
- Ad hoc analyser
Du vil få mulighed for at både lære, præge og vokse med opgaverne
Uddannelsesmæssig er du sandsynligvis cand.merc., cand.oecon, HD eller tilsvarende. Du skal have 2-5 års erfaring med tilsvarende opgaver, så du forstår basisniveauet i stillingen, men vi vil gerne tilbyde dig muligheden for at udvikle dig sammen med stillingen. Hvis du er nyuddannet, har du haft studierelevant arbejde hos et konsulenthus eller en større organisation. Du er rutineret Excel bruger og har gerne erfaring med Power BI.
Når det kommer til din personlighed, så gemmer du dig ikke bag skærmen, men følger opgaverne ud i forretningen. Du må derfor godt være imødekommende og samarbejdsorienteret, og hvis du har erfaring med at arbejde sammen med erfaringstunge fagfolk, er det et rigtig stort plus. Du lytter og forstår, før du handler, men du sidder ikke og venter på, at opgaverne kommer til dig – bl.a. fordi du er god til at se forbedringsmuligheder i vores rutiner og udfordrer vores ’sådan-har-vi-altid-gjort’-holdninger.
Sådan søger du stillingen
Er du interesseret, og vil du vide mere om stillingen og dens mange muligheder og udfordringer, er du velkommen til at kontakte finance manager Michael Hansen på tlf. 4273 5862 eller på michael.hansen@sweco.dk. Bemærk, vi modtager ikke ansøgninger mv. pr. e-mail. Brug i stedet linket for at sende din ansøgning med relevante dokumenter i dag eller senest d. 23. maj 2022. Vi indkalder dog løbende til samtaler, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt.
Transforming Society Together
Sweco er Europas største arkitekt- og ingeniørvirksomhed. Vi planlægger og designer fremtidens byer og samfund. Sammen med vores kunder skaber vores arkitekter, ingeniører og andre specialister løsninger, der adresserer urbanisering og digitalisering og gør vores samfund mere bæredygtigt.
Hos Sweco i Danmark får du 1.350 kolleger. I Europa er vi i alt 18.000 eksperter, der hvert år løser opgaver i 70 lande over hele kloden.