Kvalitetsbevidst controller med lønkendskab, skarp regnskabsforståelse og lyst til alsidige opgaver

Kvalitetsbevidst controller med lønkendskab, skarp regnskabsforståelse og lyst til alsidige opgaver

Serviceområde
Finans/økonomi
Region
København
Ansøgningsfrist
2019 - 04 - 10

Er du klar til nye udfordringer, engageret og trives du med en høj grad af selvstændigt ansvar og råderum? Så er det måske lige præcis dig, vi har brug for i vores Finansteam.

Dine opgaver og det team du bliver en del af

Som del af vores Finansteam får du 20 dygtige og engagerede kolleger. I teamet har vi bl.a. ansvar for rapportering til vores moderselskab i Sverige, rapportering af vores datterselskaber, systemvedligeholdelse, controlling, udarbejdelse af månedsrapporter og årsregnskaber, momsangivelser, refusion af udenlandsk moms og klargøring af materiale til revisionen.

Du får i samarbejde med en af de andre controllere i teamet, ansvaret for vores bogføring og rapportering af vores datterselskaber, hvor dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Bogføring af finansbilag
  • Behandle indkomne leverandørfakturaer
  • Betaling af leverandørfakturaer
  • Afstemning af banker
  • Beregne og sikre udbetaling af løn
  • Indrapportering og afregning til lokale myndigheder (moms, skat og arbejdsgiverafgift)
  • Bogføring af debitorer
  • Bogføring af indbetalinger
  • Sikre korrekt månedsrapportering
  • Udarbejde årsmateriale til revisionen

Derudover får du også ansvar for vores anlægskartotek, hvilket indebærer månedlig vedligeholdelse og rapportering samt udarbejdelse af materiale til revisionen, og løser i samarbejde med resten at teamet forskellige ad hoc-opgaver.

Sidst men ikke mindst kommer du også til at sidde nogle lønopgaver for den danske organisation, hvor dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Alm. lønbehandling jf. relevante overenskomster
  • Indberetning til Skat og e-indkomstafstemning
  • Refusionsansøgninger for barsel og sygdom

Lønopgaverne vil udgøre ca. 25% af jobbet.

Vores nye kollega skal gerne kunne sætte hak ved nedenstående

  • Du har en relevant økonomisk eller regnskabsmæssig baggrund og min. 3 års erfaring med tilsvarende opgaver.
  • Du har erfaring med bogføring, lønadministration og rapportering
  • Du rummer en grundlæggende forretningsforståelse
  • Du kan arbejde selvstændigt og er ikke bange for at tage beslutninger og sætte en retning
  • Du er interesseret i udvikling og automatisering

Vi bruger forskellige systemer til løsningen af ovenstående opgaver, og derfor vil det være en fordel, hvis du har erfaring med Lessor, Oracle, e-conomic og Cognos, men det er ikke et krav, da vi regner med, at du hurtigt vil kunne sætte dig ind i dem. Du er til gengæld meget velbevandret i Excel.

I teamet lægger vi stor vægt på, at vi er fleksible og servicemindede over for forretningen, kunder og medarbejdere, så det skal du selvfølgelig også være. Du har en god og solid forståelse for regnskab (og dermed også et effektivt overblik), og du kaster dig over både små og store opgaver med samme mængde energi.

Sweco – den mest imødekommende og engagerede partner med anerkendt ekspertise

Hos Sweco er fremtiden ikke langt væk. Vi former den her og nu og sørger for, at alt, hvad samfundet har brug for, bliver en naturlig del af morgendagen – fra rent vand og varme boliger til effektiv transport og moderne hospitaler. Succes forudsætter et tæt samarbejde med vores kunder og en dyb forståelse for deres behov. Imødekommende og engagerede medarbejdere er kernen i vores forretning, og vi rådgiver dagligt vores kunder i udfordrende projekter. Hos Sweco er det ikke kun en mulighed, at du udvikler din ekspertise – det er en forventning.

Kontaktinformation

Hvis du vil vide mere om stillingen eller Sweco som arbejdsplads så kontakt Susanne Neldeberg på tlf.: +45 4348 4419. Brug linket for at sende din ansøgning med relevante dokumenter i dag eller senest d. 10. april 2019. Samtaler afholdes torsdag den 11. april og fredag den 12. april 2019.

Sweco plans and designs tomorrow’s communities and cities. Our work produces sustainable buildings, efficient infrastructure and access to electricity and clean water. With 14,500 employees in Europe, we offer our customers the right expertise for every situation. We carry out projects in 70 countries annually throughout the world. Sweco is Europe’s leading engineering and architecture consultancy, with sales of approximately SEK 16.9 billion (EUR 1.8 billion). The company is listed on Nasdaq Stockholm.

Søg stillingen
  • Du er velkommen til at sende os en uopfordret ansøgning, da vi altid er interesseret i at komme i kontakt med nye profiler. Du har mulighed for at opdatere oplysningerne på et senere tidspunkt.

  • Vi er altid interesserede i at modtage henvendelser fra dygtige, unge studerende, som har lyst til at komme i praktik. Ønsker du at undersøge potentielle muligheder for at komme i praktik hos Sweco og ikke har fundet en relevant praktikannonce på vores hjemmeside, er du velkommen til at sende os en uopfordret ansøgning.
     

  • Hvis du gerne vil holde dig orienteret om vores ledige stillinger, kan du tilmelde dig vores jobagent.

  • FOLKESKOLEPRAKTIK

    I Sweco har vi fokus på udvikling, og vi gør derfor en indsats for at skabe interesse for ingeniørfaget blandt unge - gerne tidligt i deres uddannelsesforløb.

    Har du lyst til at komme i skolepraktik som ingeniør i 8. eller 9. klasse, er du velkommen til at sende en ansøgning på skolepraktik@sweco.dk

    Ansøgningen skal indeholde følgende:

    • Navn
    • Adresse
    • Fritidsinteresser
    • En kort beskrivelse af, hvorfor vil du gerne i praktik som ingeniør 

    Vi vil typisk forsøge at samle skolepraktikanterne, således at der kommer flere i praktik samtidigt.

    Vi henviser i øvrigt til vores persondatapolitik: https://www.sweco.dk/en/for-partners/

  • SÅDAN BEHANDLER VI DINE DATA

    I Sweco bestræber vi os på at sikre en god og kvalitetsbevidst rekrutteringsproces, hvor vi har fokus på at sikre de informationer, du deler med os. Det gælder, når du søger en opslået stilling, sender os en uopfordret ansøgning eller på anden vis bliver en del af et rekrutteringsforløb hos os. Al den data, du deler med os, bliver således behandlet i forhold til retningslinjerne i Persondataforordningen.

    En typisk rekrutteringsproces består af flere samtaler. Vi anvender ofte profilværktøj og logiske test, og indhenter også gerne referencer i slutningen af et rekrutteringsforløb. Dette sker efter nærmere aftale med dig.

    Når du søger en konkret stilling eller uopfordret via emnebankerne, får du et log-on til vores rekrutteringssystem. Dine oplysninger slettes automatisk efter seks måneder, men du kan på et hvert tidspunkt forinden slette dine informationer ved at logge ind. Sørg for at dit CV ikke indeholder personfølsomme oplysninger (eks. CPR-nummer, religiøse og politiske tilhørsforhold m.m.)