Finance Manager med blik for forretningsudvikling

Finance Manager med blik for forretningsudvikling

Serviceområde
Finans/økonomi
Region
Glostrup
Ansøgningsfrist
2018 - 07 - 22

Sweco og herunder divisionen Transportation & Mobility (T&M) står overfor en spændende periode med fokus på vækst og udvikling af forretningen. For at indfri de ambitiøst opsatte vækstmål søger vi nu en dygtig Finance Manager med stærkt blik for optimering og forretningsudvikling.

Tæt samarbejde med forretningen

Vores division Transportation & Mobility vokser og har travlt med en række spændende projekter indenfor infrastrukturprojekter både i Danmark og internationalt, og vi søger derfor en ny fagligt stærk Finance Manager. Hos Sweco vil du få mulighed for at dyrke alle facetterne af økonomistyring og samtidig yde et stærkt bidrag til strategi-eksekveringen. Du bliver en del af det dynamiske og resultatorienterede ledelsesteam i divisionen, hvor du i tæt samarbejde med disse vil være en central sparringspartner for forretningen inden for divisionen.

Dit ansættelsessted bliver vores hovedkontor i Glostrup frem til senere på året, hvor vi flytter ind i vores nybyggede hovedkontor i Ørestad.

 

Ansvar og opgaver i rollen

Som Finance Manager bliver du en del af divisionens topledelse med ansvaret for selvstændigt at følge op på den daglige drift og rapportering i divisionen. Ud over dette får du også en vigtig rolle med at understøtte forretningsudviklende tiltag, der kan være med til at realisere den ønskede vækst.

 

Dine opgaver vil således være mangeartede, men primært berøre:

  • Selvstændigt ansvar for al økonomisk opfølgning og rapportering i divisionen - herunder udvikling af rapportering således KPI-udtræk understøtter Swecos vækstplaner
  • Månedsafslutning
  • Budgetlægning
  • Forretningsudvikling i samarbejde med divisionsdirektøren & afdelingschefer - herunder analysering, konklusioner og anbefalinger
  • Opfølgning på udenlandske datterselskaber
  • Input i M&A aktiviteter
  • Input i divisionens strategiarbejde - herunder udarbejdelse af business-cases inkl. risikovurdering

Du vil derfor indgå i et stærkt dynamisk og resultatorienteret team og forventes at bidrage positivt til divisionens udvikling gennem en positiv og partnerbaseret tankegang og samarbejde med afdelingerne.

Dette kan f.eks. være ved proaktivt at foreslå forbedringer og optimeringer af driften ved udarbejdelse af nye værktøjer, processer, rapporter mv. i tæt samarbejde med afdelingscheferne i divisionen

 

Analytisk sans og udadvendt personlighed

Du har en relevant uddannelsesbaggrund som er uddannet cand.merc., cand.oecon., HD, eller tilsvarende kombineret med nogle års erhvervserfaring. Som person er du udadvendt, har drive, vilje og gå-på-mod i forhold til både den løbende rapportering og forbedring af økonomiprocesserne. Du ikke blot udfordrer, men er også pragmatisk og løsningsorienteret samt dygtig til at skabe relationer, præsentere og kommunikere økonomi på letforståelig vis – også til ikke-økonomer. Samtidig er du analytisk med blik for detaljen. Det vil være væsentligt, at du kan lide at arbejde selvstændigt, resultatorienteret og tage initiativ i et til tider travlt og dynamisk miljø.

Sweco – den mest imødekommende og engagerede partner med anerkendt ekspertise

I Sweco er fremtiden ikke langt væk. Vi former den her og nu og sørger for, at alt hvad samfundet har brug for, bliver en naturlig del af morgendagen – fra rent vand og varme boliger til effektiv transport og moderne hospitaler. Succes forudsætter et tæt samarbejde med vores kunder og en dyb forståelse for deres behov. Imødekommende og engagerede medarbejdere er kernen i vores forretning, og vi rådgiver dagligt vores kunder i udfordrende projekter. I Sweco er det ikke kun en mulighed, at du udvikler din ekspertise – det er en forventning.

 

Kontaktinformation

Kontakt divisionsdirektør Claus Michael Andersen, hvil du vil vide mere om stillingen eller Sweco som arbejdsplads. Klik på ”søg stillingen” for at sende din ansøgning, dit CV og øvrige relevante dokumenter i dag eller senest d. 22. juli 2018 . Vi indkalder løbende til interview, så vi glæder os til at modtage din ansøgning snart.

Sweco plans and designs the communities and cities of the future. Our work produces sustainable buildings, efficient infrastructure and access to electricity and clean water. With 14,500 employees in Europe, we offer our customers the right expertise for every situation. We carry out projects in 70 countries annually throughout the world. Sweco is the leading engineering and architecture consultancy in Europe, with sales of approximately SEK 16.0 billion (EUR 1.7 billion) (pro forma 2015). The company is listed on Nasdaq Stockholm.

Søg stillingen
  • Du er velkommen til at sende os en uopfordret ansøgning, da vi altid er interesseret i at komme i kontakt med nye profiler. Du har mulighed for at opdatere oplysningerne på et senere tidspunkt.

  • Vi er altid interesserede i at modtage henvendelser fra dygtige, unge studerende, som har lyst til at komme i praktik. Ønsker du at undersøge potentielle muligheder for at komme i praktik hos Sweco og ikke har fundet en relevant praktikannonce på vores hjemmeside, er du velkommen til at sende os en uopfordret ansøgning.
     

  • Hvis du gerne vil holde dig orienteret om vores ledige stillinger, kan du tilmelde dig vores jobagent.

  • FOLKESKOLEPRAKTIK

    I Sweco har vi fokus på udvikling, og vi gør derfor en indsats for at skabe interesse for ingeniørfaget blandt unge - gerne tidligt i deres uddannelsesforløb.

    Har du lyst til at komme i skolepraktik som ingeniør i 8. eller 9. klasse, er du velkommen til at sende en ansøgning på skolepraktik@sweco.dk

    Ansøgningen skal indeholde følgende:

    • Navn
    • Adresse
    • Fritidsinteresser
    • En kort beskrivelse af, hvorfor vil du gerne i praktik som ingeniør 

    Vi vil typisk forsøge at samle skolepraktikanterne, således at der kommer flere i praktik samtidigt.

    Vi henviser i øvrigt til vores persondatapolitik: https://www.sweco.dk/en/for-partners/

  • SÅDAN BEHANDLER VI DINE DATA

    I Sweco bestræber vi os på at sikre en god og kvalitetsbevidst rekrutteringsproces, hvor vi har fokus på at sikre de informationer, du deler med os. Det gælder, når du søger en opslået stilling, sender os en uopfordret ansøgning eller på anden vis bliver en del af et rekrutteringsforløb hos os. Al den data, du deler med os, bliver således behandlet i forhold til retningslinjerne i Persondataforordningen.

    En typisk rekrutteringsproces består af flere samtaler. Vi anvender ofte profilværktøj og logiske test, og indhenter også gerne referencer i slutningen af et rekrutteringsforløb. Dette sker efter nærmere aftale med dig.

    Når du søger en konkret stilling eller uopfordret via emnebankerne, får du et log-on til vores rekrutteringssystem. Dine oplysninger slettes automatisk efter seks måneder, men du kan på et hvert tidspunkt forinden slette dine informationer ved at logge ind. Sørg for at dit CV ikke indeholder personfølsomme oplysninger (eks. CPR-nummer, religiøse og politiske tilhørsforhold m.m.)