Business development manager til Byggeri-division

Business development manager til Byggeri-division

Serviceområde
Forretningsudvikling
Region
København
Ansøgningsfrist
2019 - 10 - 20

Byggeri er én af seks divisioner i Sweco Danmark, og beskæftiger 275+ specialister fordelt på kontorer i Aalborg, Viborg, Aarhus, Kolding, Odense og København. Stillingen som business development manager indgår i divisions management team med reference til divisionsdirektøren.

Du bliver en tæt og betroet medarbejder til divisionsdirektøren, og en del af divisionens strategiske ledelsesgruppe. Den rette kandidat til stilling motiveres af at skabe og styrke relationer til kolleger på alle niveauer i organisationen, og i særdeleshed til ledere i et kommercielt- og resultatorienteret miljø såvel internt i Byggeri-divisionen som i øvrige divisioner.

Strategi, udvikling, vækst og performance – du bliver en vigtigt bindeled

Vores ønske er at gøre en konkret og målbar forskel for vores kunder og det samfund, vi er en del af. Byggeri er organiseret i seks kundevendte business units, heraf fire indenfor design, én inden for bygherrerådgivning, og én inden for byggeledelse og arbejdsmiljø. Vi ønsker at styrke os kompetence- og kapacitetsmæssigt ift. at udvikle og drive tiltag målrettet at realisere profitabel vækst i et konkurrencepræget marked. Det er i dette arbejde, at din rolle bliver meget central.

Da der er tale om en nyoprettet stilling, får du rig mulighed for at påvirke rammerne, og du vil i dit daglige virke skulle trives med at operere frit og effektivt i et travlt miljø. Du bliver ansvarlig for divisionens strategiske PMO og for arbejdet med strategier og forretningsplaner. Du kommer til at lede et eller flere projekter i divisionens strategiske roadmap, og bliver overordnet tovholder på divisionens M&A pipeline og bidrager på konkrete M&A-projekter.

Dertil forestiller vi os, at du:

  • er sparringspartner for divisionsdirektøren og finance manageren ift. prioritering og eksekvering af divisionens strategiske roadmap
  • er sparringspartner for divisionens business units managers ift. udvikling af strategier og forretningsplaner målrettet profitabel organisk vækst, herunder at identificere og afhjælpe eventuelle barrierer for vækst
  • er initiativtager og tovholder på indsatser målrettet styrkelse af samarbejder på tværs af business units i divisionen ift. kunder og marked
  • er projektleder og/eller bidragsyder på projekter målrettet udvikling og markedsintroduktion af nye services/produkter og kampagner fra de enkelte business units
  • designer og driver forandringsprojekter der styrker det kommercielle mindset i divisionen og bidrager til en profitabel vækst og udvikler business cases hvor nødvendigt ift. større udviklingsprojekter
  • er tovholder og bidragsyder på markeds- og kundeanalyser

Du får også et tæt samarbejde med business development managers i de øvrige divisioner, samt business development director for Sweco Danmark.

Du har en solid værktøjskasse

Du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau. Hvis du har suppleret den med en projektlederuddannelse, er det et ekstra plus, men ellers har du praktisk erfaring med projektledelse og facilitering. Ligeledes har du erfaring med strategi- og forretningsudvikling fra en corporate strategifunktion eller inden for management consulting, og erfaring med at lede forandringsprocesser/forandringsledelse. Du skal være flydende på engelsk på forretningsniveau både skriftligt og mundtligt og vant til at præsentere foran større forsamlinger.

Du har en skarp finansiel og kommerciel forståelse. Du kan identificere dig med vores værdisæt om at være imødekommende, engageret og have en naturlig lyst til at udvikle dig fagligt og personligt. Du er kendt for din struktur og går ambitiøst til opgaverne som du følger til dørs med fokus på resultater og høj kvalitet. Sidst men ikke mindst møder du andre med et smil, humor og gerne et højt energiniveau.

Kontaktinformation

Kontakt divisionsdirektør Jørgen Thomsen på telefon +45 2723 6606, hvis du vil vide mere om stillingen eller Sweco som arbejdsplads. Benyt linket for at sende os din ansøgning og dit CV samt øvrige relevante dokumenter i dag eller senest d. 20. oktober 2019. Vi gennemfører løbende samtaler.

Sweco plans and designs the communities and cities of the future. Our work produces sustainable buildings, efficient infrastructure and access to electricity and clean water. With 16.000 employees across Europe, we offer our customers the right expertise for every situation. We carry out projects in 70 countries annually throughout the world. Sweco is the leading engineering and architecture consultancy in Europe, with sales of approximately SEK 18.7 billion (EUR 1.8 billion). The company is listed on Nasdaq Stockholm.

Søg stillingen
  • Du er velkommen til at sende os en uopfordret ansøgning, da vi altid er interesseret i at komme i kontakt med nye profiler. Du har mulighed for at opdatere oplysningerne på et senere tidspunkt.

  • Vi er altid interesserede i at modtage henvendelser fra dygtige, unge studerende, som har lyst til at komme i praktik. Ønsker du at undersøge potentielle muligheder for at komme i praktik hos Sweco og ikke har fundet en relevant praktikannonce på vores hjemmeside, er du velkommen til at sende os en uopfordret ansøgning.
     

  • Hvis du gerne vil holde dig orienteret om vores ledige stillinger, kan du tilmelde dig vores jobagent.

  • FOLKESKOLEPRAKTIK

    I Sweco har vi fokus på udvikling, og vi gør derfor en indsats for at skabe interesse for ingeniørfaget blandt unge - gerne tidligt i deres uddannelsesforløb.

    Har du lyst til at komme i skolepraktik som ingeniør i 8. eller 9. klasse, er du velkommen til at sende en ansøgning på skolepraktik@sweco.dk

    Ansøgningen skal indeholde følgende:

    • Navn
    • Adresse
    • Fritidsinteresser
    • En kort beskrivelse af, hvorfor vil du gerne i praktik som ingeniør 

    Vi vil typisk forsøge at samle skolepraktikanterne, således at der kommer flere i praktik samtidigt.

    Vi henviser i øvrigt til vores persondatapolitik: https://www.sweco.dk/en/for-partners/

  • SÅDAN BEHANDLER VI DINE DATA

    I Sweco bestræber vi os på at sikre en god og kvalitetsbevidst rekrutteringsproces, hvor vi har fokus på at sikre de informationer, du deler med os. Det gælder, når du søger en opslået stilling, sender os en uopfordret ansøgning eller på anden vis bliver en del af et rekrutteringsforløb hos os. Al den data, du deler med os, bliver således behandlet i forhold til retningslinjerne i Persondataforordningen.

    En typisk rekrutteringsproces består af flere samtaler. Vi anvender ofte profilværktøj og logiske test, og indhenter også gerne referencer i slutningen af et rekrutteringsforløb. Dette sker efter nærmere aftale med dig.

    Når du søger en konkret stilling eller uopfordret via emnebankerne, får du et log-on til vores rekrutteringssystem. Dine oplysninger slettes automatisk efter seks måneder, men du kan på et hvert tidspunkt forinden slette dine informationer ved at logge ind. Sørg for at dit CV ikke indeholder personfølsomme oplysninger (eks. CPR-nummer, religiøse og politiske tilhørsforhold m.m.)