Ambitiøs afdelingschef til at drive yderligere vækst inden for byggeledelse og arbejdsmiljø

Ambitiøs afdelingschef til at drive yderligere vækst inden for byggeledelse og arbejdsmiljø

Serviceområde
Ledelse
Region
København
Ansøgningsfrist
2018 - 10 - 21

Som afdelingschef for Byggeledelse & Arbejdsmiljø bliver du med base i København ansvarlig for et forretningsområde med en solid markedsposition og stærke, tætte kunderelationer. Afdelingen er i vækst, og du skal være med til at vækste den yderligere. 

Afdelingen tæller i alt 43 medarbejdere fordelt på to team; Byggeledelse med 32 medarbejdere og Arbejdsmiljø med 11 medarbejdere. Ledelsesteamet i afdelingen består ud over dig af to gruppeledere for hhv. Byggeledelse og Arbejdsmiljø, men vi forventer, at dit ledelsesteam udvides i antal i takt med, at du skaber vækst i dit område. 

Afdelingen løser projekter for både offentlige og private kunder inden for byggeledelse samt arbejdsmiljøkoordinering i både projekterings- og udførelsesfasen af et byggeri. 

Du kan vækste vores position på markedet

Der er klare ambitioner for afdelingen inden for begge kompetenceområder (Business Plan 2020). I forhold til Byggeledelse bliver din opgave at sikre en fortsat stabil tilgang af nye opgaver i takt med, at nogle af de nuværende projekter i afdelingen afsluttes. Det er et stærkt hold af byggeledere, der er tilknyttet afdelingen med en god fordeling mellem yngre og erfarne medarbejdere og en god blanding af kompetencer inden for byggestyring. For Arbejdsmiljøsegmentet er der en unik mulighed for at vækste opgaveporteføljen. Vi har nogle af de dygtigste eksperter i markedet og efterspørgslen er stor, så vi har en forventning om, at området kan vækste markant frem mod 2020. 

Du bliver ligeledes en del af Planning & Designs ledelsesteam og får kolleger i hele landet. Strategien er at afdelingen skal være landsdækkende, og det skal du realisere i tæt samarbejde med dine ledelseskolleger i Jylland og på Fyn. Målet er en afdeling på 80 medarbejdere inden udgangen af 2020. 

Derudover sikrer du den daglige drift og udvikling i tæt samarbejde med dine gruppeledere og medarbejdere. Dvs. at du har fokus på udvikling og implementering af afdelingsstrategier, økonomiske mål, ressourcebehov, projektgennemgang af igangværende projekter, salgs- og markedsaktiviteter, opfølgning på kundetilfredshed, tiltrækning af nye, dygtige medarbejdere m.m. 

Erfaren leder med stærkt kommercielt mindset

Du har en uddannelsesmæssig baggrund som ingeniør, arkitekt, bygningskonstruktør eller noget andet tilsvarende - meget gerne suppleret med en projektledelsesuddannelse. Derudover har du dokumenteret solid linjeledelseserfaring – gerne med ledelses af ledere. Udover din ledelseserfaring har du min. 7 års erfaring som projektleder eller byggeleder på store komplekse projekter i en ledende rolle fra bygge- og anlægsbranchen, gerne fra flere roller som bygherre, rådgiver og/eller entreprenør, og du har et solidt kundenetværk inden for såvel det offentlige som private kundesegment. 

Du er kendt for dit kommercielle mindset og for at være god til at opbygge og fastholde relationer. Du er resultatorienteret, engageret og en dygtig forhandler. Ligeledes er du analytisk, struktureret og arbejder selvstændigt, og derigennem holder du også altid det komplette overblik over dit forretningsområde og egne opgaver. Sidst men ikke mindst har du gennemslagskraft og det at tage ansvar og følge opgaver til dørs falder dig helt naturligt. 

Sweco – den mest imødekommende og engagerede partner med anerkendt ekspertise

Hos Sweco er fremtiden ikke langt væk. Vi former den her og nu og sørger for, at alt, hvad samfundet har brug for, bliver en naturlig del af morgendagen – fra rent vand og varme boliger til effektiv transport og moderne hospitaler. Succes forudsætter et tæt samarbejde med vores kunder og en dyb forståelse for deres behov. Imødekommende og engagerede medarbejdere er kernen i vores forretning, og vi rådgiver dagligt vores kunder i udfordrende projekter. Hos Sweco er det ikke kun en mulighed, at du udvikler din ekspertise – det er en forventning.

Kontaktinformation

Hvis du vil vide mere om stillingen eller Sweco som arbejdsplads så kontakt divisionsdirektør for Planning & Design Jørgen Thomsen på tlf.: +45 2723 6606. Brug linket for at sende din ansøgning med relevante dokumenter i dag eller senest d. 21. oktober 2018. Vær venligst opmærksom på at vi løbende indkalder til samtaler.

Sweco – den mest imødekommende og engagerede partner med anerkendt ekspertise Hos Sweco er fremtiden ikke langt væk. Vi former den her og nu og sørger for, at alt, hvad samfundet har brug for, bliver en naturlig del af morgendagen – fra effektiv transport til rent vand og varme boliger og moderne hospitaler. Succes forudsætter et tæt samarbejde med vores kunder og en dyb forståelse for deres behov. Imødekommende og engagerede medarbejdere er kernen i vores forretning, og vi rådgiver dagligt vores kunder i udfordrende projekter. Hos Sweco er det ikke kun en mulighed, at du udvikler din ekspertise – det er en forventning.

Søg stillingen
  • Du er velkommen til at sende os en uopfordret ansøgning, da vi altid er interesseret i at komme i kontakt med nye profiler. Du har mulighed for at opdatere oplysningerne på et senere tidspunkt.

  • Vi er altid interesserede i at modtage henvendelser fra dygtige, unge studerende, som har lyst til at komme i praktik. Ønsker du at undersøge potentielle muligheder for at komme i praktik hos Sweco og ikke har fundet en relevant praktikannonce på vores hjemmeside, er du velkommen til at sende os en uopfordret ansøgning.
     

  • Hvis du gerne vil holde dig orienteret om vores ledige stillinger, kan du tilmelde dig vores jobagent.

  • FOLKESKOLEPRAKTIK

    I Sweco har vi fokus på udvikling, og vi gør derfor en indsats for at skabe interesse for ingeniørfaget blandt unge - gerne tidligt i deres uddannelsesforløb.

    Har du lyst til at komme i skolepraktik som ingeniør i 8. eller 9. klasse, er du velkommen til at sende en ansøgning på skolepraktik@sweco.dk

    Ansøgningen skal indeholde følgende:

    • Navn
    • Adresse
    • Fritidsinteresser
    • En kort beskrivelse af, hvorfor vil du gerne i praktik som ingeniør 

    Vi vil typisk forsøge at samle skolepraktikanterne, således at der kommer flere i praktik samtidigt.

    Vi henviser i øvrigt til vores persondatapolitik: https://www.sweco.dk/en/for-partners/

  • SÅDAN BEHANDLER VI DINE DATA

    I Sweco bestræber vi os på at sikre en god og kvalitetsbevidst rekrutteringsproces, hvor vi har fokus på at sikre de informationer, du deler med os. Det gælder, når du søger en opslået stilling, sender os en uopfordret ansøgning eller på anden vis bliver en del af et rekrutteringsforløb hos os. Al den data, du deler med os, bliver således behandlet i forhold til retningslinjerne i Persondataforordningen.

    En typisk rekrutteringsproces består af flere samtaler. Vi anvender ofte profilværktøj og logiske test, og indhenter også gerne referencer i slutningen af et rekrutteringsforløb. Dette sker efter nærmere aftale med dig.

    Når du søger en konkret stilling eller uopfordret via emnebankerne, får du et log-on til vores rekrutteringssystem. Dine oplysninger slettes automatisk efter seks måneder, men du kan på et hvert tidspunkt forinden slette dine informationer ved at logge ind. Sørg for at dit CV ikke indeholder personfølsomme oplysninger (eks. CPR-nummer, religiøse og politiske tilhørsforhold m.m.)